Berg-och dalbanan !!!!!!!!!!!                        ...

Berg-och dalbanan                        
Jag har tvingats på en biljett

till en åkattraktion.

Jag skulle vilja hoppa av

Men det stannar ju aldrig

Det går om och om igen

Mitt liv är en berg-och dalbana



Jag sitter långt bak

och kan inte se framåt.

Kan ibland känna att det går uppför

Jag kanske skrattar och har skoj

Men lika fort kan det gå nerför

Mitt liv är en berg-och dalbana



Det är dalarna jag avskyr

Det går för fort

Jag skriker och gråter

Jag mår illa och vill kräkas

Mitt hjärta bultar av fasa

Jag vill bara slippa ifrån skräckfärden

Mitt liv är en berg-och dalbana





Dikt © Gunilla Karlsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0