Säg inte att ni förstår!!!!

Nu har har du väl mindre smärta
Nu har du väl inte så ont i ditt hjärta
Nu har det ju snart gått 3 år
Visst är det mycket bättre nu du mår
Jag orkar inte längre svara
Snälla, låt mig bara vara
Jag orkar inte gå i försvar
och säga att min sorg finns kvar

Ni kan aldrig veta vad som är det rätta
Kom inte till mig och berätta
och säg att ni förstår
hur jag har det och hur jag mår
Att det blir bättre om en tid
För mig är detta en livslång strid
Se på mig- jag står, jag går
Men hur jag mår
är nåt ni aldrig förstår

Ni kommer att se när jag skrattar och ler
men mitt brustna hjärta är nåt ni inte ser
Jag hoppas det inte är mycket jag begär
Jag vill bara vara som jag är
Jag fortsätter lära mig leva för varje dag som går
Så snälla säg inte att du förstår

Dikt © Gunilla Karlsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0