Änglarna gråter

När änglarna gråter
När änglarna gråter
Då regnar det
Jag väntar dig åter
men på det går jag bet

Varje dag jag känner av
en längtan i mitt bröst
Det är som ett öppet hav
som söker efter tröst

Men trösten går ej att finna
Måste lära mig stanna kvar
Ej längre finns den kvinna
som jag en gång var

Den kvinnan fäller mången tår
i stunder som hjälplös och svag
Sommar, höst, vinter, vår
Dygnet runt, natt som dag

När änglarna gråter
Då regnar det
Jag väntar dig åter
men på det går jag bet


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag vill gärna att du under dikten har mitt namn

Dikt © Gunilla Karlsson

2010-03-07 @ 15:19:48
URL: http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/
Postat av: elin

Hej,pga flytt har jag rensat hela min garderob till bra priser.Kika gärna in min blogg,tack.

2010-04-07 @ 17:09:24
URL: http://buyitnoworlater.blogg.se/
Postat av: Tove Erkenfalk

Jag känner precis som du, men kan inte sätta det på pränt. Du beskriver bergodalbanan som jag inte kan kontrollera, saknaden och tomheten efter min son. Ja, jag har fler barn/barnbarn som jag älskar över allt och de har det nog som jag. Vi pratar ofta om min /vår "Fnudd", som var en högt älskad son/bror/nybliven stolt pappa, samt en älskad vän. Min Fredrik dog i en MC-olycka 25/8-11, en husbil svängde ut framför F, då han höll på att köra om husbilen. Han var på väg att hälsa på sin då 5 mån dotter, han var såå stolt, lycklig och glad och så tas han ifrån oss!? Kram Tove

2012-04-22 @ 09:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0